Προσφατα αρθρα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΣΟΣΤΗΤΑ ΕΚΣΚΑΦΩΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ «ΚΑΡΑΜΠΙΝΗ»

Την Δευτέρα 14 Οκτώβρη, συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο η πρόταση της J&P-ΑΒΑΞ κ.α  για την μεταφορά του συνόλου των εκσκαφών της νέας γραμμής της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Χαϊδάρι –Πειραιάς, περίπου 1.200.000 κυβικά μέτρα.

Ένα μέρος απ’ αυτά θα τοποθετηθεί στην γούβα δίπλα στην ΑΡΣΗ ΒΑΡΩΝ και ο κύριος όγκος  1.000.000 κυβικά στα πρώην λατομεία της Άνω Νεάπολης. Τι σημαίνει η εφαρμογή μιας τέτοιας απόφασης .

1.Για 3 χρόνια, περισσότερες από 1.000 ημέρες δια μέσου της πόλης, κάθε μέρα έως και 100 φορτηγά θα μεταφέρουν από τον Κορυδαλλό, το Αιγάλεω, το Χαιδάρι,1000 τουλάχιστον κυβικά στο χώρο « Καραμπίνη»

2.Η πλατεία μπροστά στο κλειστό γυμναστήριο ΔΑΚΑΝ (το οποίο θα διαλυθεί για να μεταφερθεί άγνωστο πού;) θα υψωθεί 35 μέτρα!!! Και εκεί πάνω σε 1 εκατομμύριο κυβικά εκσκαφών και μπαζών θα είναι το γήπεδο «δώρο» των εταιρειών.

 

Ο κ. Ιωακειμίδης  θέλει να αποδεχθούμε αυτό το φορτίο επειδή θα έχουμε κέρδος τα έργα (ένα γήπεδο, μία διαδρομή mountainbike ..). Η J&P- ΑΒΑΞ κ.α.  κοστολόγησαν αυτό το έργο 2.5 εκατομμύρια €. Πουθενά στη μελέτη για του «Καραμπίνη» δεν φαίνεται, δεν υπολογίζεται το κόστος των έργων που θα αποδοθούν στο Δήμο. Βέβαια μόνο για να εναποθέσουν κάπου τις εκσκαφές η J&P- ΑΒΑΞ κ.α θα έπρεπε να καταβάλλουν πάνω από 3 εκατομμύρια €, χώρια τα άλλα σημαντικά έξοδα για μεγαλύτερες διαδρομές (καύσιμα, μισθοί κ.α). και φυσικά όλα αυτά είναι ήδη στο προϋπολογισμό της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» για τους εργολάβους.

 

Η Λαϊκή Συσπείρωση, πρότεινε την αναβολή της απόφασης. Υπήρξε έντονη κριτική από όλες τις δημοτικές παρατάξεις,  σοβαρές ενστάσεις και παρατηρήσεις που δεν απαντήθηκαν ούτε από τη Διοίκηση ούτε από τους εργολάβους. Η απόφαση συγκέντρωσε μόνο 17 θετικές ψήφους ενώ 2 από τους παρόντες συμβούλους της  πλειοψηφίας δεν την ψήφισαν.

 

Ακριβώς επειδή θέλουμε να γίνει έργο, γι’ αυτό ζητήσαμε  η Διοίκηση να εξετάσει τα σοβαρά προβλήματα που αφορούν το περιβάλλον , την σημαντική επιβάρυνση και όχληση για όλη την πόλη. Να επανέλθει με πρόταση  που θα προβάλει το συμφέρον των κατοίκων και όχι την εξυπηρέτηση των εταιρειών. Η πόλη μας να επωφεληθεί και όχι να φορτωθεί όλα τα βάρη. Ούτε αυτή η πρόταση έγινε δεκτή.

 

Η Λαϊκή Συσπείρωση καταψήφισε αυτήν την απόφαση. Είναι τουλάχιστον ελλιπής χωρίς τις απαραίτητες μελέτες για περιβαλλοντικές επιπτώσεις και την όχληση για την ποιότητα των εκσκαφών και κυρίως για τον κίνδυνο πλημμυρών σε μια περιοχή που έχει «καεί»(Κ.Παλαμά). Είναι χαρακτηριστικά «αφοπλιστικός» ο τρόπος που προσπερνούσαν οι εκπρόσωποι των εταιρειών δασαρχείο κ.ά .όταν και μόνο για την αποκατάσταση «επικινδύνων» , η Διοίκηση της Λ. Συσπείρωσης είχε «συρθεί» στα δικαστήρια.

 

Παραθέτουμε σημεία των τοποθετήσεων των δημοτικών συμβούλων της «Λαϊκής Συσπείρωσης»  κατά τη διάρκεια της συζήτησης:

·         Δε διαφωνούμε με έργο ανάπλασης ανενεργού λατομείου. Σημασία έχει το πώς θα γίνει.

·         Πρέπει όμως να αναδειχθεί ότι με τόσο μειωμένη ΣΑΤΑ οι Δήμοι δεν έχουν χρήματα για έργα αλλά περιμένουν από τέτοιες δράσεις να κάνουν «μεγάλα έργα»

·         Βασικό είναι αν ένα έργο υπηρετεί ή όχι τις λαϊκές ανάγκες. Για εμάς Δήμος δεν είναι η εκάστοτε Δημοτική Αρχή ή σύνθεση του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά Δήμος είναι οι ανάγκες του λαού της πόλης, αυτό είναι ο γνώμονας που πρέπει να παίρνουμε θέση ως ΔΣ

·         Μπαίνουμε σε μια συζήτηση πόσο κάνει το έργο πόσο κερδίζει ο Δήμος όταν το έργο το έχει πληρώσει ήδη ο ελληνικός λαός, άρα πρέπει και ο λαός της πόλης να πάρει τα μέγιστα ως αντισταθμιστικά, κάτι που δε διασφαλίζει αυτή η πρόταση.

·         Δεν είναι «κοινωνικό έργο», η Κοινοπραξία θα πληρωθεί και θέλει ρίχνοντας το κόστος κατασκευής να αυξήσει την κερδοφορία της. Για παράδειγμα το έργο στο Σελεπίτσαρι κοστίζει συνολικά 117.500,00€ όταν μόνο για να εναποθέσει τα αντίστοιχα μπάζα η Κοινοπραξία θα έπρεπε να πληρώσει σχεδόν 250.000,00€ άρα έχει μειώσει κατά 50% σχεδόν το κόστος της.

·         Όσο αφορά του «Καραμπίνη» εκτός των άλλων, βασικό είναι πώς θα συντηρηθεί μετά το έργο. Πχ θα μπορεί ο Δήμος να συντηρεί 21.000 δέντρα σε λίπασμα και πότισμα μετά τα 3 χρόνια που αναλαμβάνει η Κοινοπραξία; Άρα πιθανόν να μπει ανταποδοτικό τέλος στους κατοίκους αφού ήδη υπάρχει το νομικό οπλοστάσιο από Καλλικράτη ή θα δοθεί σε ιδιώτη να το συντηρεί. Θα έχει την τύχη του Πάρκου Τρίτση που είναι σε πλήρη εγκατάλειψη; Εμείς λέμε ότι πρέπει να διασφαλιστεί χρηματοδότηση από Κρατικό Προϋπολογισμό για συντήρηση του έργου (πράσινο, εγκαταστάσεις) και ρήτρα ότι δεν θα δοθεί για χρήση από ιδιώτη.  

·         Η εισήγηση και οι μελέτες που καλούμαστε να ψηφίσουμε είναι αυτές που ενέκρινε τελικά ο ΟΡΣΑ και η Δασική Υπηρεσία;;; για να μπορεί να υπηρετηθεί η ανάγκη των εταιρειών;;; Αν ήθελε ο Δήμος να κάνει με ιδίους πόρους το έργο θα έδινε το Δασαρχείο και ο ΟΡΣΑ την άδεια;;; Γιατί έχουν φανεί οι δυσκολίες από τα δικαστήρια που είχαμε όταν θέλαμε στα γήπεδα του «Καραμπίνη» να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των αθλούμενων. 

 

 

Λαϊκή Συσπείρωση Νίκαιας – Ρέντη

 

Τρίτη, 22 Οκτώβρη 2013