Προσφατα αρθρα

Η τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Νίκαιας Ρέντη για τον Προϋπολογισμό του Δήμου για το 2015

lslogoΓια να διαμορφωθεί ο Π/Υ πήρε υπ όψη (α) την ΚΥΑ 25/7/2014 και (β) τη γνώμη του Οικονομικού Παρατηρητηρίου των ΟΤΑ που μάλιστα εσείς ως Διοίκηση θεωρείται υποχρεωτική και αναγκαστική τη συμμόρφωση του Π/Υ στη γνώμη του Παρατηρητηρίου.

Εμείς η πολιτική άποψη που διαμορφώνουμε για την ΚΥΑ είναι:

1.                    ότι ουσιαστικά πρόκειται για τις κατευθύνσεις της 85/2011 Οδηγίας της ΕΕ για δημοσιονομική εποπτεία της χώρας,

2.                    σε αναγκάζει να διαμορφώσεις ένα Π/Υ πλήρες εναρμονισμένο με τις αντιλαϊκές κατευθύνσεις της Κυβέρνησης και της ΕΕ,

3.                    ουσιαστικά δίνει οδηγίες πως θα επιτευχθεί το Μεσοπρόθεσμο

Δείτε πιο αναλυτικά ποιες είναι ορισμένες βασικές κατευθύνσεις της ΚΥΑ:

·         η ΣΑΤΑ να είναι όσο και το 2014, μια ΣΑΤΑ που ήταν ήδη ανεπαρκής για το 2014 και που από το 2010 συνεχώς μειώνεται. Η ΣΑΤΑ προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που για το 2015 θα είναι μειωμένη επιπλέον κατά 6%

·         τα χρήματα για επισκευή Σχολικών κτιρίων να είναι όσο το 2014, που ήδη εμείς τα κρίνουμε ανεπαρκή και πολύ πίσω από τις ανάγκες των σχολείων της πόλης

·         νέα έργα μπορείς να εντάξεις μόνο εφόσον στοιχειοθετείται από έσοδα του Π/Υ η χρηματοδότησή τους. Για εμάς αυτό σημαίνει έργα που σχετίζονται με την επιλεξιμότητα για το κεφάλαιο με βάση την κερδοφορία του, αφού για παράδειγμα έχουμε στο Τεχνικό Πρόγραμμα έργα για την «εξοικονόμηση ενέργειας» που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, ενώ το ΕΣΠΑ δεν χρηματοδοτεί έργα πχ για αντισεισμική θωράκιση των σχολείων. Παράλληλα ανοίγει ο δρόμος για άμεση ανταποδοτικότητα για έργα αφού για να κάνεις έργο που έχει ανάγκη ο λαός της πόλης και δεν χρηματοδοτείται θα πρέπει να δικαιολογείς το αντίστοιχο κονδύλι για να το κάνεις από ιδίους πόρους και όταν η ΣΑΤΑ δεν επαρκεί θα πηγαίνεις με φορολογία στο δημότη

·         οι προβλέψεις δαπανών για τις αποδοχές του προσωπικού θα πρέπει να λαμβάνουν υπ όψη τα αποτελέσματα του προγράμματος διαθεσιμότητας στους ΟΤΑ και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Μεσοπρόθεσμο προβλέπει ρητά ότι πρέπει να αποχωρήσουν 2100 εργαζόμενοι για το 2015 και 1913 για το 2016 από τους ΟΤΑ, όταν εμείς στο Δήμο μιλάμε για ανάγκη προσλήψεων μόνιμου προσωπικού

·         τονίζει την ανάγκη για περιοριστική πολιτική α) στις υπερωρίες και εσείς στον Π/Υ προβλέπεται  1.533.700€ για υπερωρίες, δηλ. περίπου το 7,5% του κόστους μισθοδοσίας που θα μπορούσαν να είναι πάνω από 50 μόνιμες προσλήψεις και β) στις δαπάνες προμηθειών που εσείς ήδη τις μειώνεται στον Π/Υ κατά 7% 

Για το Οικονομικό Παρατηρητήριο των ΟΤΑ εμείς δεν έχουμε την άποψη ότι διαμορφώθηκε για να ελέγχει την «χρηστή» λειτουργία των Δήμων, αλλά πολύ συγκεκριμένα λέμε ότι είναι:

·         γέννημα του Μεσοπρόθεσμου

·         εργαλείο για να υπηρετεί μια και βασική κατεύθυνση, την σταδιακή απαλλαγή του Κράτους από τη χρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης

·         εργαλείο που μόνιμα θα ελέγχει τους Π/Υ των Δήμων και αν οι Δήμοι δεν συμμορφώνονται εντός 3μήνου τότε θα τους υποχρεώνει: α) σε περιορισμό δαπανών σε ανελαστικές δαπάνες όπως είναι η μισθοδοσία των εργαζομένων και  β) σε αύξηση ιδίων πόρων άρα σε χαράτσωμα των Δημοτών

Οποιαδήποτε συμμόρφωση με την ΚΥΑ και το Παρατηρητήριο για εμάς σημαίνει ότι δεχόμαστε να συνυπογράψουμε τα Μνημόνια διαρκείας της ΕΕ. Τι φαίνεται από τον Π/Υ και τη συμμόρφωση σας με την ΚΥΑ και το Παρατηρητήριο , ότι «χορεύεται στον σκοπό που βαράει το ντέφι η Κυβέρνηση».

Εμείς βλέπουμε τον Π/Υ του Δήμου ως άρρηκτα συνυφασμένο με τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Ενός Κρατικού Προϋπολογισμού που συνεχώς μειώνει τα χρήματα για την Τοπική Διοίκηση (60% έχουν μειωθεί οι ΚΑΠ από το 2009 μέχρι σήμερα). Η υποχρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης σημαίνει παραπάνω επιβάρυνση του λαού αφού του στερεί έργα και υπηρεσίες και τον χαρατσώνει άμεσα ή έμμεσα με ανταποδοτικές υπηρεσίες. Είναι χαρακτηριστική η συζήτηση που έχει ανοίξει ότι ο ΕΝΦΙΑ από προσωρινό μέτρο, γίνεται μόνιμο και θα είναι έσοδο υπέρ των Δήμων.

Η χρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης από τον Κρατικό Προϋπολογισμό είναι ενταγμένη στη «Δημοσιονομική Στρατηγική 2014-2017» που πρακτικά αυτό σημαίνει αναδιαρθρώσεις στο Δημόσιο, νέο κύμα απολύσεων, ότι ανοίγει διάπλατα ο δόμος για ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών.

Με  όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνεται ο στενός εναγκαλισμός της Τοπικής Διοίκησης με τις προτεραιότητες του αστικού Κράτους. Η Τοπική Διοίκηση γίνεται όλο και πιο στενός κρίκος της αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ και της εκάστοτε Κυβέρνησης. Διαμορφώνουν μια Τοπική Διοίκηση που να υπηρετεί ακόμα περισσότερο τις στρατηγικές επιλογές της κερδοφορίας του κεφαλαίου.  

Η δική μας οπτική για τον Π/Υ και Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου ξεκινά από την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και την ελάφρυνση του λαού, ειδικά σήμερα σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης. Θεωρούμε ότι ο λαός δεν μπορεί να διπλοπληρώνει, φόρους στο Κράτος και στο Δήμο, για υπηρεσίες και έργα που δικαιούται. Η θέση μας παίρνει υπ όψη την διαφορετική ταξική θέση του καθενός αλλά και την διαφορετική φορολογική ικανότητα που απορρέει από αυτή. Η δική μας θέση είναι άρρηκτα δεμένη με ένα διεκδικητικό πλαίσιο και με την ανάγκη για αλλαγή του συσχετισμού σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο.

Πιο συγκεκριμένα εμείς διεκδικούμε:

·         Πλήρη χρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης από τον Κρατικό Προϋπολογισμό που θα καλύπτει το σύνολο των αναγκών της λειτουργίας του Δήμου.

·         Να μην καταργούνται και να μην εμπορευματοποιούνται δομές και υπηρεσίες του Δήμου λόγω υποχρηματοδότησης

·         Λέμε όχι στις απολύσεις και στις ελαστικές σχέσεις εργασίας για το προσωπικό. Να γίνουν τόσες μόνιμες προσλήψεις όσες έχει ανάγκη ο Δήμος με αιχμή τους Παιδικούς Σταθμούς

·         Μείωση των δημοτικών τελών στις κατοικίες. Μείωση 50% σε πολύτεκνες οικογένειες. Απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη για τους μακροχρόνια άνεργους.  Μείωση στα μικρά καταστήματα και αύξηση σε τράπεζες και εμπορικά κέντρα. Απαλλαγή για ένα έτος από τα δημοτικά τέλη σε όσους πλήχθηκαν από τις πρόσφατες πλημμύρες.  

·         Δωρεάν συμμετοχή στα προγράμματα αθλητισμού και πολιτισμού  για όλους τους νέους μέχρι 18 ετών. Δωρεάν για όλους τους άνεργους. Μείωση 50% στο κόστος συμμετοχής στα προγράμματα αθλητισμού και πολιτισμού σε όσους είναι πάνω από 18 ετών

·         Αξιοποίηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και των Κοινοτικών κονδυλίων για έργα που έχει ανάγκη ο λαός της πόλης. Έργα προτεραιότητας για εμάς είναι η αντιπλημμυρική προστασία, έργα σε περιοχές του Ρέντη που πλήττονται με την πρώτη βροχή, αντισεισμική θωράκιση στα σχολεία, νέους ιδιοκτήτους Παιδικούς Σταθμούς, υποδομές για αθλητισμό και πολιτισμό.

·         Είμαστε αντίθετοι με την τσιμεντοποίηση των ελεύθερων χώρων και την μετατροπή γης σε χρήμα. Εσείς προϋπολογίζεται σαν έσοδα για το 2015 47.000€ και σχεδόν 10 εκ € από ΠΟΕ, ουσιαστικά πουλώντας τους ελεύθερους χώρους του Δήμου

·         Δεν συμβιβαζόμαστε ούτε με εξευτελιστικούς ΚΑΠ που λαμβάνουμε, ούτε με τα ποσά για τις Σχολικές Επιτροπές και τη συντήρηση των Σχολείων, ούτε με την μικρή ΣΑΤΑ, ούτε με το ύψος των Παρακρατηθέντων που είναι λεφτά που δικαιούται σε έργα και υποδομές ο λαός και ληστρικά η ΚΕΔΕ σε ομοφωνία πλην Λαϊκής Συσπείρωσης αποδέχθηκε το πετσόκομμά τους

Όταν εμείς λέμε πλήρη χρηματοδότηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για την Τοπική Διοίκηση το συνδέουμε μια άλλη φορολογική πολιτική από το Κράτος όπου θα φορολογεί με 45% το μεγάλο κεφάλαιο, θα φορολογεί την εκκλησιαστική περιουσία, θα φορολογεί το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Δείτε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σήμερα, το εφοπλιστικό κεφάλαιο έχει φοροαπαλλαγή για το πετρέλαιο όταν εμείς προϋπολογίζουμε λιγότερα από 1000€ για τη θέρμανση του κάθε σχολείου της πόλης.

Εμείς παλεύουμε, ενημερώνουμε τον λαό και διεκδικούμε

§  Οι ανάγκες του Δήμου να καλύπτονται πλήρως από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Για το 2015 από τα τακτικά έσοδα του Δήμου το 32% προέρχεται από θεσμοθετημένους πόρους από το Κράτος  και το 42% από φόρους και τέλη που άμεσα ή έμμεσα πληρώνει ο δημότης. Η πολιτική σας φαίνεται καθαρά από την αύξηση κατά 67% τα έσοδα από πρόστιμα και προσαυξήσεις από ΠΟΕ. 

§  Να καταργηθεί ο ΤΑΠ για τη λαϊκή κατοικία και να διατηρηθεί για την μεγάλη ακίνητη περιουσία. Ο λαός της πόλης καλείται να πληρώσεις για ΤΑΠ το 2015 1.530.000 από ΤΑΠ

§  Να μειωθεί το τέλος αποχέτευσης,  να μειωθεί το τέλος χρήσης πεζοδρομίων και κοινόχρηστων χώρων για τα μικρά καταστήματα σε σχέση με τα εμπορικά κέντρα

§  Να καταργηθεί το τέλος στάθμευσης και να δημιουργηθούν υποδομές για δωρεάν parking. Εσείς προϋπολογίζεται 67.000€ έσοδα από χώρους στάθμευσης

§  Να καταργηθεί το τέλος 0,5%  στα μικρά καταστήματα και να διατηρηθεί το 5% για τα μεγάλα 

§  Να καταργηθούν τα τροφεία στους Παιδικούς Σταθμούς. Σχεδόν 150.000 € θα πληρώσουν οι γονείς για τροφεία στους Παιδικούς Σταθμούς το 2015

§  Να καταργηθεί η ανταποδοτικότητα σε αθλητισμό και πολιτισμό. Ο λαός και η νεολαία της πόλης καλείται να πληρώσει 315.000€ για το δικαίωμα σε αθλητική και πολιτιστική δημιουργία. 

Η Λαϊκή Συσπείρωση καταψηφίζει τον Προϋπολογισμό του Δήμου γιατί δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του λαού της πόλης, δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των σχολείων, δεν διεκδικεί έργα που έχει ανάγκη η πόλη. Είναι ένας προϋπολογισμός «κομμένος και ραμμένος» στις ανάγκες της Κυβέρνησης και στις επιταγές της ΕΕ για τη δημοσιονομική σταθερότητα της χώρας, επιταγές που δεν υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες, αλλά την κερδοφορία του κεφαλαίου.

Είναι ένας Προϋπολογισμός που προκλητικά και με «κροκοδείλια δάκρυα» αποδέχεται την μείωση των πόρων της Τοπικής Διοίκησης από το Κράτος και αποδέχεται το κουτσούρεμα των Παρακρατηθέντων Πόρων που διαχρονικά το κράτος χρωστά στο Δήμο και δεν τα αποδίδει.